• Dag 01 – Presentera mig själv

Jag heter Maria (Mia) Larsson och jag blev 19 år gammal i december. Jag är uppvuxen i Halmstad ( egentligen i en by ca 1,5 mil från Halmstad. ) Där jag bott tillsammans med min mamma och pappa och mina 5 syskon, men två av syskon bor varannan vecka/helg hos vår biologiska pappa.
Sommaren 2008 träffade jag Linus, och då bodde vi med ca 20 mils avstånd ( jag berättar i ett senare inlägg om hur vi träffades ) Vi förlovade oss den 31 Dec 08 och den 10 Juni 2009 flyttade vi ihop i ett hyreshus här i Skåne, ( samma ställe som han kommer ifrån ). Jag hade ju gått 1an och 2an på ett gymnasie i Halmstad, Men jag gick 3an i Malmö, där jag också tog studenten. den 11 November 2009 hade jag varit hemma från skolan i 2 veckor för jag trodde jag var magsjuk, men jag gjorde ett graviditetstest, och fick reda på att vi skulle bli föräldrar, jag var inte magsjuk!
Tiden gick fort och jag missade ganska mycket i skolan för jag mådde jättedåligt under min graviditet, men jag klarade av det med nöd och näppe, och den 4 juni 2010 tog jag min efterlängtade student, jag och min kul-mage! hihi. Samma dag som jag tog studenten, gifte jag och Linus oss i hemlighet på morgonen! Helt underbart! Det var så otroligt fint väder! På morgonen gick vi upp tidigt och gjorde oss iordning, Sen åkte vi ner till stranden och blev fotograferade tillsammans med vittnena, sen åkte vi till en advokatbyrå i Ystad och gifte oss. Sen åkte vi hem till Linus föräldrar och var där en stund, Sen körde Linus mig in till Malmö ( jag gick bara på lärarmiddagen och "utspringningen" ) Kunde ju inte åka flak när jag var så tjock! Han hämtade mig när middagen var slut och vi åkte hem för att ta emot gästerna till min studentfest. På festen åt vi smörgåstårta! Sen när vi ätit det och det var dags för efterätt, så bad vi alla sätta sig, så gick jag och Linus ut ur rummet, jag tog fram min undangömda brudbukett, satte på mig vigselringen igen och inne i "matsalen" började Linus pappa spela en bröllopsvisa (den man brukar spela när man går in i en kyrka ) Och vi gick in, att  se allas miner var obetalbart! och just då fattade man verkligen att man gift sig! jag kan säga att jag grät en lyckoskvätt. Direkt när bröllopsmarchen var slut, började han spela en bröllopsvals, När vi hade dansat den berättade vi för alla att vi hade gift oss. Det var en helt underbar dag! kommer aldrig glömma den, och framförallt inte känslan!
Efter den helgen började mit blodtryck stiga mycket! Jag fick havandeskapsförgiftning.. Det var riktigt jobbigt. Dagarna innan förlossningen var bltr uppe i 150/110 tror jag, och mitt bltr brukar ligga på 110/65 i vanliga fall..
Den 8 Juli 2010 Föddes våran son Oliver med akut kejsarsnitt, Läs förlossningsberättelsen här. Och sen har vårat liv bara flutit på ! vi är stolta föräldrar och vi lever jättebra! Jag är så lycklig med mitt liv!








Kommentarer
Moa ♥ - I väntan på liten

Svar: den va super god, men bakade en toscakaka i helgen och den blev såååå mycket godare;)

2011-02-17 @ 17:14:56
URL: http://FUCKINGPOSERS.SE
VADFANSKAJAGHETA - Uppsalas största blogg

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya omgången :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/february/torsdag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-02-17 @ 17:45:33
URL: http://vadfanskajagheta.se
MALIN

svar: tack så HEMSKT mycket! fan vad glad jag blir! kram!

2011-02-17 @ 18:14:06
URL: http://malinkirstine.blogg.se/
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Så fina ni är! :)

2011-02-19 @ 01:26:46
URL: http://adaras.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0