åter igen, nu var det längesen!

Hej hej, nu var det otoligt längesen jag skrev här sen sist, jag har inte haft tid, ork eller lust helt enkelt :) Jag har iallafall börjat arbeta, jag skrev ju in mig på resursenheten för barnomsorgen i början av november, och fick lite småjobb här och var. Sen fick jag ett längre vikariat på ungefär en månad, som tyvärr går ut den 21 December. Men jag kan ju säga att jag trivs med yrket och barnen är så härliga, dem har så bra ideer och kloka kommentarer, riktigt finurliga små busungar.
Busungen Oliver går mer och mer på sitt dagis, och det funkar jättebra nu för tiden, han är inte alls ledsen längre! Det måste ju betyda att han har det bra på dagis, och det underlättar så mycket! hade han varit så ledsen vid avlämmning fortfarande hade det ju varit så svårt att lämna honom och gå och jobba en hel dag. Men det funkar alla tiders och det är ju bra! han pratar mer och mer nu med, börjar sätta ihop 2 - 3 ord, och man förstår faktiskt vad han säger, och när han säger något och vi upprepar det han sa, och det blev rätt ord, så blir han helt överlycklig. Härliga, underbara lilla mirakel! ♥
Jag har också fått nackspärr, tradigt. För det kommer bli en hel del bärande på Oliver i eftermiddag/kväll, Han ska nämnligen få följa med på lussefirandet på mitt jobb! Linus är ju inte hemma förens kvart över sju på kvällen, och Olivers dagis stänger halv sju, Lussefirandet börjar halv sex, ja, det funkar ju inte riktigt.. Men det känns så häftigt att mitt barn får följa med mig på jobbet, han älskar ju sång och ljus, så det är ju perfekt med luciatåg!
Nej, nu ska jag fixa det sista innan jobb, sluka någon kopp kaffe till och se om jag kan vakna på riktigt, har sovit så dåligt inatt, men det stoppar inte mig, fast det är rätt lockande att krypa ner hos mina prinsar som ligger och snarkar gott på ovanvåningen. I helgen så ska vi ha "familjehelg" bara vi och massa mys och bus, kanske en runda till badhuset.
Konstiga miner är Oliver inget annat än en expert på!


Kommentarer
Åsa

Så söt han är=)

2011-12-14 @ 19:40:14
Jessica - mamma till alicia

Så sjukt söt han är :)

2011-12-21 @ 20:45:52
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0