ensamma i stora huset!

Japp, Jag och Oliver har en ensam vecka i huset, så jag tänkte försöka ta upp min bloggning igen! om jag kan hålla den vid liv är ju en stor fråga! Men får hoppas på att inspirationen finns kvar ett tag till. Linus åkte idag, och kommer inte hem förens fredag natt. Men det är väl bra att sakna varandra ibland. Och så man ju lite avundsjuk på han som ska bo på lyx hotell i en vecka! spa, bassänger, hotellfrukost! ja, you know it!
Ikväll har iallfall Jessica och hennes son Magnus varit här och vi lagade middag tillsammans, känns som att jag inte kommer laga speciellt mycket mat denna vecka, Har ju gjort en del middagar som ligger i frysen just till denna veckan.
Oliver har börjat på Dagis iallafall, det är 2 veckor sedan, Men han är rätt gnällig där tydligen, men det tar ju tid för honom att vänja sig, så stora förändringar på kort tid, det är inte lätt för en sån liten kille, först flytten och sedan dagis direkt på det! Men han kommer ju komma i rutin där också!
Nu ligger jag iallafall på soffan och ska snart se ett nytt avnitt av desperat housewives, och jag funderar starkt på att sova på soffan inatt, inte alls så kul att vara helt ensam i den stora sängen i sovrummet! men jag får nog gå in och lägga mig där när Oliver vill komma upp till mig inatt.. blir ju lite bökigt att sova på soffan med honom, han ska ju helst ligga i min armhåla!
Och så håller vi tummarna att mitt utdrag ur belastningsregistret kommer imorgon så jag kan skriva in mig som vikarie. Behöver verkligen jobba nu, så sjukligt trött på att gå hemma, man blir ju bara tröttare och tröttare för varje dag som går! det kommer ju bli tufft de första veckorna man jobbar, men man får ju en helt annan energi, när jag jobbade förra gången jobbade jag ca 5 - 7 timmar om dagen, och så jävla bra jag mådde! är peppad över att börja jobba!
På onsdag ska jag iallafall på lucia-sak, jag har ju tydligen blivit nominerad som ystads lucia, och jag vet inte om jag ska ställa upp, jag har ju lite scenskräck, men jag får se hur det känns! det hade faktiskt varit roligt! Men jag är såååå nyfiken på vem det är som har nominerat mig, så vet ni vem det är får ni gärna skvallra :)


Kommentarer
Jessica ♥ Mamma till Alicia ♥

Nämen hej :) Va stor Oliver blivit, så söt :)



Märkte nu att man kanske missuppfatta inlägget om tävlingen :P Det är Emma som har tävlingen, för att vara med gå in här och följ instruktionerna: http://emmzien.blogg.se/2011/october/tavling.html

2011-10-20 @ 10:22:51
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
chickmama

vilken sötnos! :)

2011-11-20 @ 11:26:15
URL: http://chickmama.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0