Min älskade lilla son!


Oliver är på god väg att börja krypa nu
, Han verkligen "hoppar" upp på alla fyra, gungar sig fram och oftare och oftare rör han benen ihop med armarna, men han har nog inte riktigt fattat hur man gör för att ta sig framåt, för baklänges går det fort som attans, och runt i en cirkel går ännu fortare :)
Min stora lilla pojke har äntligen somnat, det har varit rätt så kinkigt här ikväll, som han inte vill komma till ro liksom. Men jag och Oliver satte oss i soffan och myste, så somnade han så gott i min famn, rätt så kluven där. Han börjar komma i den åldern man ska lära honom att somna själv, men så svårt det är när han blir så ledsen när man lägger honom i hans säng. Han somnar antingen i våran säng eller i en famn, sen sover han hur bra som helst i sin egen säng, men just det när man ska somna är lite svårt för honom. Men han vill ju bara ha närhet, och jag är inte den mamman som nekar honom det! tvärtom, min bästa vän har sagt det flera gånger om, ta verkligen vara på denna tiden, det går så fort! och jag kan hålla med om det, det går fort, och jag vill ta till vara på varenda minut jag kan! Det är nog det allra bästa "mamma-rådet" jag fått!
Idag åt vi middag hos Olivers farmor och farfar, det blev stuvade makaroner och falukorv, så jag mixade  av maten tillsammans med lite örtkryddor till Oliver med, och himmel vad gott han tyckte det var!  Farmor blev stolt som tuppen! Det är så roligt att dem engagerar sig så mycket i Oliver, dem kan ringa flera ggr om dagen och fråga hur allt är, vad vi gör, vad vi ska ha till middag, om vi vill äta tillsammans med dem. Helt underbara människor. Och fast vi har haft och kommer ha våra duster, så har dem alltid ställt upp för oss, i regn och solsken, och framförallt har Olivers farmor varit ett så stort stöd för mig under graviditeten/förlossning/amning och allt som rör det här med att bli förälder. (givetvis har Linus varit det största stödet, och jag för honom, jag menar vi är gifta och har varandra vid vår sida varje minut och varje sekund) Allting har blivit så bra, Jag älskar min lilla familj, och jag är så lycklig!
Nu ska jag ta mitt lyckorus och lyssna vidare på min ljudbok! Sov gott vänner!

Tänkte säga det med att jag börjar med listan imorgon :)


Kommentarer
Anja - 17 & mamma!

Tävla om ett paket namnnappar hos mig! :) http://anjahakanson.blogspot.com/2011/02/nu-har-jag-en-tavling.html

2011-02-17 @ 10:51:39
URL: http://anjahakanson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0