20 September 2010 Det här med val.. ?

FÖRST OCH FRÄMST!
ALLA HAR RÄTT TILL SIN ÅSIKT & VÄLJA PRECIS VILKET PARTI DEM VILL!
Jag vill att sverige ska vara ett land först och främst för svenskarna, sedan i mån av plats kan vi hjälpa hederliga människor som flyr ifrån krig och dyl. Jag vill ha förbättrade former för den lilla svensken, (inte höginkomsttagare) För i dagens läge så får den som redan har mycket, högre föräldrarpeng, etc-. eller som jag, föräldrarledig utan att har hunnit ut i arbetslivet, får 144 kr om dagen efter skatt!!! Det är inte någon själig summa för att försörja ett barn, Tack gode gud har jag min man som ser till att våran lilla familj klarar oss. Jämför detta med två invandrare som kommer till sverige, med 1 barn, de får vanligt barnbidrag, det får bostadsbidrag, De får pengar för att barnet ska kunna gå på dagis/skola/fritids dvs den sociala biten, föräldarna får en inkomst på ca 15 - 20 tusen/person brutto. för att dem ska gå i skola och lära sig svenska, innan dem kan någorlunda svenska får dem inget jobb. 
när dem kan svenska, vem tackar nej till den inkomsten för att gå i skola 2 timmar om dagen? det är mycket bekvämare än att jobba, vilket gör att dem fortsätter gå på bidrag. (iofs, vem hade inte tackat nej till det..) Men det vill jag få ett slut på. man måste kunna göra skäl för sin sak. 

En annan sak är att våldtäkter i sverige under "festival-tider" av dem så är 70% av alla våldtäkter gjorda av utlänningar. tänk dig att man kan minska våldtäkter så grovt genom små förändringar, som kvinna förstår ni nog mig också, att man inte ens vill tänka sig att bli våldtagen, att det är bland det hemskaste som finns. 

Jag vill ha bättre villkor för dem äldre och yngre, Jag har VERKLIGEN sett hur illa dem äldre har det på äldreboenden. Fängelser har bättre villkor än ett äldreboende. 

Jag vill ha fler poliser och ett säkrare sverige, mycket för min sons skull, & mina framtida barn & helt enkelt nästa generation. att han inte ska behöva vara rädd. 

Jag hatar att lågstadie skolor inte får lov att fira skolavslutningar etc. i kyrkor för att utlänningar kan ta illa vid sig, Too fucking bad, i sverige ska det vara svenska traditioner. Visst får jättegärna alla utlänningar som är här utöva deras tro och religion i deras hem, Men var, när och hur ska vi få chans till att utöva våra traditioner som vi alltid gjort? 

Sverige är på väg att bli utländskt. tråkigt nog.

Detta är mina åsikter, och ett val man gör när man röstar nu gäller inte bara en själv, utan alla framtida generationer. & man ska välja vad man själv anser är bäst och hur man vill ha det.


Kommentarer
Nathalee

Håller med dig såååååååååå jävla mycket de är så vårt sverige ska se ut inte som de gör nu...

2010-09-21 @ 10:09:55
Susanne

Hej och tack för ditt bidrag till min lilla tävling!



Ha en bra dag!

Susanne

2010-09-21 @ 10:21:13
URL: http://kandy.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0