Fredag, Äntligen?

som jag har längtat efter helg. Inte de för att man är ledig och sånt, utan för jag slipper dela min man med hans jobb, jag har han bara för mig själv! Jag menar, när man bara går hemma som jag gör nu, då tappar man lätt bort dagarna.
Sen tänkte jag på allt detta rent ut sagt jävla skitet med jul, (man försöker ju verkligen fokusera på allt som är bra & mysigt med julen, & fan, detta SKA bli en bra jul, jag menar, det är Olivers allra första jul, inget annat ska ens komma på tal! )
allting ska bara stressas, och mer än vanligt ska alla skåningar ( garanterat andra svenskar också ) på något sätt visa sig bättre än alla andra, som en evig inbördes maktkamp, pikar till höger och vänster för att försköna sig själva, på den lilles bekostnad, den som inte kommit lika långt i livet, men är påväg dit.
Man måste lov att få lära sig själv, hur tror ni dem hade det på medeltiden, nån som gick runt & sa
-så kan du inte göra, - så kan det inte se ut, - är det allt du gjort?
man hade inte dem här "smarta" människorna i nacken som kommentera allt man gör & planerar.
Sen är det konstigt, dem som har gott om pengar, blir genast expert på allt?! pengar är INTE lika med intelligens & vett & etikett & livserfarenhet!!
Som ung mamma möts man av det i varenda gatuhörn, var man än befinner sig finns det någon som hade kunnat göra allt liiiite bättre än vad jag gör.
Men jag är så in-i-helvetes nöjd med vad jag gör, mina mål i livet, jag har världens finaste, mysigaste lilla familj att vara så freakiin' stolt över.
-
Låt mig lära av misstag, låt mig leva livet, utan att få "facit" på hur, när & var man ska leva sitt liv.
& framförallt, jag är en vuxen människa & kapabel till förstå dethära! & jag har viljan att själv vilja lära!
-
-
Sen är det ju Definitivt inte sagt att jag är "för stolt för ett gott råd" Till viss mängd är dessa eviga goda råd underbara, sen blir dem bara jobbiga, Jag har inte lyckats hitta vart gränsen går!
Och nära & kära som bryr sig om en ska vara en del av ens vardag, & dela bra & dåliga åsikter, PÅ LIKA VILLKOR!
-
Nog om det, min söta son ligger här jämte mig & har helt burrat in sig i min armhåla & somnat, Gullunge!!
så jag ska också lägga mig till rätta och mysa med min lille son, tror jag ska småkika lite på någon film.
see you soon!
-


Kommentarer
Frida

Ja det är klart, kommentarerna är ju halva grejen liksom, genom dom får man ju uppskattning och motivation så det är klart att det är konstigt när man INTE får några om man ändå har en del läsare.



Hihi va kul att vi nästan är namntvillingar ;) Grattis en dag i efterskott på namnsdagen!

2010-12-10 @ 09:56:04
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
I väntan på Liten - Gravid i vecka 36

Tack så jättemycket :D

2010-12-10 @ 10:59:15
URL: http://madeleines.se
Linda

Bra smak när det gäller design ;) Fast du har gjort din mycket finare :)

2010-12-10 @ 19:33:51
URL: http://iampregnant.blogg.se/
Anna

Haha, "Olivers unga töntiga morsa?"! I löv you, sister <3

2010-12-15 @ 10:51:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0